ביה"ס הוא מקום שנועד להכשיר ולהכין את תלמידיו לחיים האזרחיים, כך שימצאו את דרכם תוך כדי מיצוי פוטנציאל האישי,

ומתוך יכולת לבנות חיים של אזרח מן השורה שתורם ונתרם.

ביה"ס מהווה "מודל" של החיים האמיתיים ולכן במסגרתו יש לחשוף עד כמה שניתן את התלמיד לערכים חברתיים, כישורי חיים ומימוש אקדמי.

כל תלמיד הינו "עולם בפני עצמו" ובהלימה ליעד ההכלה ומתוך ראיה זאת, ביה"ס ישים דגש על כבוד האדם על כל המשתמע מכך.

 

מקיף עומר - תיכון מקיף שש שנתי

ביה"ס הוקם בשנת 1997, כיום לומדים בו כ 1100 תלמידים בכיתות ז'-י"ב.

חטה"ב (ז-ט) מונה 12 כיתות, וחט"ע (י-י"ב) 21 כיתות.

ממוקם בקרבת הישוב עומר, וצמוד לפארק התעשייה .

תלמידי חטה"ב הם בוגרי ביה"ס היסודי "עומרים" שבישוב עומר, שם הם לומדים שש שנים, ומגיעים אלינו.

בוגרי ביה"ס היסודי הם מעומר, מושב נבטים ומחנה נבטים.

לחט"ע מצטרפים לביה"ס בוגרי בי"ס "מיתרים" שבישוב מיתר, יחד עם תלמידי ישובי דרום הר חברון, שבשנות החטיבה לומדים במיתר.

מבנה ביה"ס מרווח ומטופח לטובת תלמידיו וכל הבאים בשעריו, מצויד במעבדות, חדרי מקצוע מתקדמים ומעבדות מחשבים משוכללות ברוח הטכנולוגיה המתקדמת.

כיתות הלימוד מרווחות ממוזגות ומאובזרות באביזרים טכנולוגיים ,שמאפשרים למידה מתוקשבת והוראה מגוונת.

מספר התלמידים בכיתה הוא בממוצע 32, ובקבוצות לימוד ע"פ מקצועות אף פחות מזה.

התנאים הללו מעניקים לבאי ביה"ס איכות חיים ויוצרים אקלים כללי נח ונעים.

אלה מתאפשרים בשל תמיכתה של המועצה המקומית עומר שמשקיעה משאבים רבים בתחזוקה של ביה"ס ביום יום.

קהילת ההורים מעורבת בחיי ביה"ס ושותפה לעשייה החינוכית.

ועד ההורים שנבחר כל שנה , מלווה תומך ומשקיע למען פיתוחו של ביה"ס בכל תחום ועניין.

צוות המורים-מונה כ90 מורים, שרובם מלמדים הן בחטה"ב והן בחט"ע מתוך ראייה ותפיסה שש-שנתית.

מעל למחצית מהם מלמדים בביה"ס מאז הקמתו והאחרים הצטרפו עם הזמן.

הצוות מאופיין בפרופיל מקצועי גבוה,כולם אקדמיים ומעל מחציתם בעלי תואר שני, ולא מעטים אף יותר.

צוות המנהלה-מונה כ20 עובדים שהם עובדי הרשות, ומעניקים שרות בתחומים שונים. מזכירות, מנהלן, מנהלת חשבונות, אבות-בית, טכנאי מחשבים, לבורנטיות, ספרניות וגננים.

מדי יום מאבטחים את ביה"ס שני שומרים עד השעה 15:00 ומשעה זאת ואילך ביה"ס מאובטח ע"י שומר עד הבוקר למחרת.

תקנון ביה"ס-נועד לשמירה על מסגרת לימודים תקינה וגובש ע"י תלמידים, הורים ומורים תוך שמירה על זכויותיו /חובותיו של התלמיד/המורה ובהלימה להנחיות משה"ח.

תלבושת אחידה-קיימת מזה שבע שנים.

התלמידים מקפידים להגיע לביה"ס לאורך כל השנה עם התלבושת מתוך כבוד למקום והבנה של חשיבות הנושא.

ביה"ס מחנך את תלמידיו "לגאוות יחידה" ובמקביל לצניעות ושוויון כערכים בחיי היומיום.

 

התפיסה החינוכית שלנו

העשייה החינוכית שלנו היא בבחינת שליחות שהרי אנו אחראיים על היקר מכל-חינוך ועיצוב דור העתיד של החברה הישראלית.

מדי יום ביומו אנו שואלים את עצמנו מה עשינו טוב,מה צריך לשפר ולאן פנינו מועדות.

המשימה לא קלה אך מאתגרת.

כבוד האדם-הינו הערך החשוב ביותר המנחה אותנו בעשייה ותמיד נר לרגלינו.

מתוך כך אנו מובילים את תלמידי ביה"ס לתעודת בגרות-חברתית לצד תעודת הבגרות הלימודית,

כאשר הדרך מקבילה ושתי המטרות מזינות האחת את השנייה.

כל תלמידי ביה"ס, לצד הלמידה האקדמית והעידוד להתקדמות והישגיות, עוסקים בתרומה לקהילה לאורך כל שנות שהייתם בביה"ס.

שש שנים הן תקופה ארוכה, וניתנה לנו הזכות להנחות את תלמידנו לדרך חיים ראויה ובעלת משמעות.

החל מכיתה ז כל התלמידים נחשפים לחשיבות ערך הנתינה, תוך התנסות אישית-קבוצתית בתרומה לקהילה.

העשייה נמשכת עד הגיעם לכיתה י"ב.בדרך זאת אנו מקווים ומאמינים שהם יהיו לאנשים טובים יותר וחייהם יהיו מלאי עניין והערכה לעצמם כפרט,

ולסביבה בה הם נמצאים. שיתוף הפעולה וההתלהבות שתלמידנו מפגינים ,מחזקת את כולנו שאכן אנו בדרך הראויה.

 

מסלולי לימוד ע"פ בחירה

המסלול הלימודי בביה"ס הינו רגיל ובהתאם לדרישות והנחיות משה"ח, תוך הקפדה להכין אותם כראוי ללימודים גבוהים בהמשך.

במקביל ובתמיכת הרשות המקומית תלמידנו זוכים למגוון רחב של לימודי העשרה בחטה"ב,

ומסלולי בחירה רבים בשנות הלימוד בחט"ע תוך עידוד למצוינות ובחירה של כמה מקצועות הגברה ברמה של 5יח"ל ועד 15יח"ל, במסלול עיוני רגיל ועיוני-טכנולוגי.

חטה"ב - מצוינות באנגלית ומתמטיקה. העשרה: תקשורת, עיתונות, מחשבים, אומנות, תאטרון, מחול, איכות-הסביבה, תעשיידע, רובוטיקה, רפואה לצעירים, נבחרות ספורט.

חט"ע-בנוסף למקצועות החובה (שחלקם נלמדים ככיתה וחלקם ע"פ רמות לימוד של 3-5יח"ל) כל תלמיד בוחר ללמוד 1-2 מקצועות בחירה

בהתאם לכישוריו האישיים ותחומים בהם מגלה עניין.

המגוון רחב במיוחד.

במסלול עיוני-טכנולוגי נדרשים התלמידים ל-15יח"ל: הנדסת-תוכנה/מערכות בריאות.

מסלול עיוני-רגיל ברמה של 5יח"ל: אומנות, תאטרון, ערבית, ביולוגיה, כימיה, פיסיקה, מחשבים, גיאוגרפיה, מדעי החברה(פסיכולוגיה/סוציולוגיה)קולנוע,ורדיו(תקשורת).

 

אנו גאים...

בתוכנית החברתית-ערכית שהיא חלק מההוויה הבית-ספרית ומעניקה עניין,הנאה ותרומה לכלל תלמידנו.

התרומה לקהילה-ערך חשוב שמיושם ע"י כלל התלמידים שרואים בכך זכות

מסלולי לימוד לבחירה-רבים ומגוונים לטובת כלל התלמידים.

רדיו עומר-משדר מדי יום תוכניות אקטואליה ומוסיקה מצוינות שהוכנו ע"י תלמידי המגמה,שמשדרים אותן לקהל הרחב.

עיתון ביה"ס-יצירתם של תלמידי ביה"ס פעמיים בשנה.משקף במילים ותמונות את חיי ביה"ס בהיבט חווייתי,מרתק וצבעוני.

אתר ביה"ס-דרכו ניתן ללמוד על הנעשה בתחומי המקיף,ומהווה אמצעי קשר בין מורים/תלמידים/הורים/קהילה.

יום בית ספרי-מסורת לאהבת הארץ. אחת לשנה ביה"ס נועל שעריו,כל תלמידיו/מוריו/עובדיו יוצאים יחדו לטייל באזור אחר בארצנו היפה.

בכל פעם באזור אחר:ירושלים,הנגב,ת"א,חיפה,העמקים.....

טקס יישובי ביום הזיכרון לשואה-תלמידי כיתות י"א השבים מהמסע לפולין אחראיים על הכנת הטקס,שאליו מגיעים בהמוניהם תושבי הישוב והאזור.

המסע לפולין-בכל שנה יוצאת משלחת בת 160 תלמידים למסע לפולין,לאחר שעברה הכנה מעמיקה שלושה חודשים טרם יציאתה.

גיוס לצה"ל-כל בוגר/ת שלנו מכיר ויודע את החשיבות של השרות הצבאי כזכות וחובה למען המדינה.אחוזי הגיוס שלנו עומדים על 100%.

שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים-בביה"ס לומדים תלמידים בתמיכה של מערך סיוע ייחודי מתוך אמונה שחובתנו לדאוג גם לשונה בקרבנו ולהעניק את אהבתנו ותמיכתנו למען שילובו בחברה, כשווה בין שווים.

מגמת התיאטרון-מעלה מדי שנה הפקות משובחות ומהנות כחלק מתוכנית הלימודים של תלמידי המגמה.

תערוכת אומנות-יצירות מרתקות ומרגשות של תלמידי ההגברה,כחלק ממשימת סיום לימודיהם.

אנו שואפים...

שבית הספר יהיה מקום בטוח נעים ובעל אקלים חינוכי מיטבי עבור כלל תלמידנו,צוות המורים והעובדים.

עשייה חינוכית בשיתוף פעולה עם הורי התלמידים והקהילה.

יצירת מסגרת לימודית תומכת ומעודדת למידה לכלל התלמידים, מתוך הכרה בצרכים הייחודיים של כל תלמיד ותלמידה.

הענקת תעודת בגרות-חברתית לצד תעודת-בגרות אקדמית לכלל תלמידנו, בהתאם לתפיסה החינוכית של ביה"ס שדוגלת בהכנת תלמידיה להיותם אזרחים טובים,תורמים,משפיעים ובעלי השכלה והישגים לימודיים.

אהבת הארץ על מגוון נופיה, תוך הבנת מורשת העם והמדינה.

קבלת השונה מתוך הבנה וקבלה שכל אחד ואחת מאיתנו הוא עולם בפני עצמו, ולכל אחד ואחת מאיתנו הזכות להביע דעה משלו ולפעול ע"פ עקרונותיו תוך התייחסות והתחשבות באחר ובשונה.

חשיפה ולמידה של המתרחש בעולמנו ובחיי היומיום,מתוך אחריותו של ביה"ס להכין את תלמידיו לחיים בתחומים חשובים וערכיים כפרט וכחברה.

העשייה החינוכית אינה קלה כלל ועיקר אך יש בה אתגרים אינסופיים ומגוונים שדורשים מאיתנו כאנשי חינוך להשקיע את מלוא אהבתנו מדי יום ביומו.

אנו מודעים לכך שהחיים משתנים בכל רגע נתון ועושים את המיטב להיות אנשי חינוך ברוח הזמן, תוך הצבת מטרות ויעדים רלוונטיים וממשיים.

צוות ביה"ס ואנוכי גאים להיות חלק מחיי תלמידנו, שגם הם מעניקים לנו מעבר לאתגר החינוכי, אהבה, הערכה ובעיקר נחת וסיפוק בחיי היומיום.

כמנהלת ביה"ס אני רואה זכות גדולה במפגש היומי שלי עם תלמידנו ומבקשת עבורם את הטוב ביותר היום ,ובכל זמן אחר בעתידם.

שלכם ולמענכם

זיוה דרורי-מנהלת ביה"ס.