תלמידי שכבה ט׳ שלנו החלו השבוע ללמוד בקורסי הבחירה שאותם כבר בחרו בשבוע שעבר.

 כל הקורסים עוסקים בנושא של אדם וסביבה, אדם וחברה וקורסי חשיפה וטעימה ממקצועות ההגברה של שנה הבאה. כדי שתקבלו מושג כמה כיף להיות תלמיד בשכבה ט׳ אנו מצרפים בהמשך את הסילבוס של כל קורס.
 
אדם וסביבה
👏
חיים בזבל (ביולוגיה)
בקורס זה נחקור את יחסי הגומלין בין היצורים החיים השונים לבין סביבתם. ונלמד מהי טביעת הרגל האקולוגית
🤩
פיסיקת חיים (פיסיקה)
מושגים פיזיקליים ממבט מעבדת חיים.
כל מערכת זקוקה לאספקת אנרגיה כדי לתפקד. בקורס זה נסביר את המושג אנרגיה בתחומים שונים ונראה את המעברים ביניהם אנו נראה, נרגיש ונמדוד את התופעות עקב פעולה.
☺️
כימיה תרופתית (כימיה)
הקורס יעסוק ברקע מתאים, ומושגים מרכזיים בכימיה תרופתית. ששת השלבים המקובלים בתהליך הפיתוח של תרופות. דגש מיוחד יושם על חסמים שהגוף מציב בפני מפתחי התרופות והדרך להתמודדות עם חסמים אלה. בקורס תהיה התייחסות למשפחות שונות של תרופות תוך למידה של כימיה בסיסית (הדרושה ללמידת המשך המקצוע(.
🧐
גן – אתיקה (ביולוגיה)
קורס בגנטיקה ובמוסר . בקורס נדון בדילמות מוסריות שבסיסן הוא יעוץ גנטי , יתרונותיו ומגבלותיו. נבין את משמעות המושגים מבנה הגנום האנושי, DNA, שיבוט, שכפול ומחלות תורשתיות.
🤓
הישרדות (גיאוגרפיה)
הקורס יעסוק בהישרדות העולם מול אסונות טבע בהיבט הפיזי ובהיבט האנושי .
נחשף לאזורים גאוגרפיים בעלי סיכוי לאסונות טבע והתמודדות האוכלוסייה האנושית באזורים אלה עם האסונות. אסונות כמו: רעידות אדמה, צונאמי ואת השאר תגלו בקורס.
 
אדם וחברה
😍
אהבה, תשוקה ומה שבניהם (ספרות)
הקורס עוסק באהבה על כל גווניה ועל תשוקה לחיים. נחקור מושגים אלה בשיחות עומק עלי ידי טקסטים העוסקים בנושא.
😩
שברת- שילמת? (היסטוריה)
משבר מהו? דרכי התמודדות עם משבר? האם למשבר יש "מחיר", אם כן מהו מחירו? מה היו המשברים ההיסטוריים בשנים 1870- 1939 בעולם המודרני וכיצד השפיעו על החיים בו? מהי השפעתם על העם היהודי? על ארץ ישראל? דילמות ערכיות שמעוררים האירועים, האם הם רלוונטיים לחיינו היום? בשאלות אלו ועוד נעסוק במהלך הקורס תוך ליווי ההיסטוריה ב"ראי הקולנוע".
😒
אחים תככים ומה שבניהם (תנ"ך)
נלמד על יחסים בין אחים דרך הסיפורים השונים במקרא. יחסי אהבה, קנאה, שנאה והמורכבויות בקשרי המשפחה , השפעות ההורים והחברה על הילדים והיחסים ביניהם, וכמובן נראה איך זה רלוונטי לימינו וכל אחד ימצא משהו ממנו בסיפורים אלו.
🙃
מנהיגים משנים מציאות (היסטוריה)
בקורס נעסוק ב- מנהיגים לאורך ההיסטוריה (החל מהעולם העתיק) שלא חששו להביע את דעתם ולבטא את תפיסתם החברתית, תרבותית, מדינית, כלכלית ועוד. במעשיהם, הם לעיתים הביטו קדימה אל העתיד אל עבר העולם בו הם רוצים לחיות, ולעיתים ראו את נקודת הזמן בה הם נמצאים וחיים ואת צורך/צו השעה. ננסה לענות על השאלה "האם המעשה/השינוי הוא אור או טרור"?
 
קורסי טעימה והכנה לקראת החט"ע
✌🏻
הרכב מוזיקלי
בסדנא אנחנו נחווה את הפן המעשי של מגמת המוסיקה בביה"ס. התלמידים יקחו חלק בהרכבים מוסיקליים, הן בשירה והן בנגינה. בנוסף ירכשו מיומנויות בסיסיות במוסיקה כמו קריאת תוים, קצב, הרמוניה ועוד. כל זה יהיה תוך כדי השתתפות פעילה של המשתתפים בתהליך היצירה.
🤞🏼
שפת האומנות
בקורס אנחנו נשים דגש לשפת האומנות ובעיקר לזיקה בין טכניקה, סגנון ומסר.
🤙🏻
טועמים רדיו
בקורס זה נטעם מהגברת הרדיו בבית הספר. בדרך חוויתית נלמד איך לתפעל אופלפן, לערוך מוזיקה ולהגיש אותה. נלמד עריכת סאונד מתקדמת ואיך ליצור פרסומות. נטעם מעבודת העיתונאי ונשב בעמדת השדרן.
👍
על הבמה
במסגרת הקורס "נטעם" מעולם התיאטרון. נעלה סצינה ממחזה, נהפוך לדמויות שונות ונתנסה בכתיבת מונולוג ובהצגתו.
🙌
פייתון – עתודה מדעית טכנולוגית
חזרה/ למידה של יסודות שפת פייתון, לימוד תוך כדי בניית משחקים, הכרות עם עקרונות מדעי המחשב ואתיקה. מדעי המחשב כשפה מחוללת עתיד (סייבר, למידת מכונה, בינה מלאכותית)

הדפסה