אגרת להורים ותלמידים...

"אחרי החגים" ... חשבנו כי אחרי החגים נשוב ללמידה הפרונטאלית בבית הספר, אולם רצונותינו לא יתגשמו - אנו נמשיך ללמוד מהבית. אנו צוברים ניסיון בלמידה מרחוק, לומדים ומתחדשים; מנסים למצוא, בזמן אמת, פתרונות אפקטיביים למעשה החינוכי. אנו מתנסים ונתנסה בלמיד  עמיתים ובמפגשים עם אנשי מקצוע מומחים.
בתקופה מורכבת ומאתגרת זו אנו רוצים להמשיך ולשמור על רווחתם ושלומם של  תלמידינו, לייצר מרחב המאפשר לפרוק משהו מהקשיים ומהפחד. כמו כן, אנו נקדיש זמן בשיח החינוכי לנושאים המעסיקים את תלמידנו (כל שכבת גיל והנושאים שרלוונטיים אליה) וכן לסוגיות האקטואליות איתן מתמודדת החברה הישראלית, זאת מתוך הבנה כי עלינו למצוא דרכים לחיות יחד חרף ההבדלים והמחלוקות.
אמש יצא שר החינוך בהצהרה לגבי חטיבות הביניים באומרו כי "שנת לימודים לא שגרתית מחייבת היערכות  לא שגרתית, ובהתאם לכך אנו פועלים... ההחלטה לא לקיים מבחני הערכה חיצוניים בית-ספרים... במקום זה מערכת החינוך תקדיש את השנה לטובת צמצום פערי מחשוב, פערים רגשיים, ביסוס הלמידה מרחוק..." ובמילים אחרות השנה לא יתקיימו מבחני מיצ"ב בחטיבת הביניים ונתמקד בלמידה חברתית-רגשית.
בחטיבה העליונה נמשיך בלמידה לקראת בגרות תוך הקפדה על עומק בלמידה, על תהליכי הערכה חלופיים ועל למידה משמעותית ולא למידה "הספקית".
מערכת השעות תמשיך להתקיים במסגרת אותה קבענו בתחילת השנה עם מספר שינויים קלים:

  • יותר שיעורים סינכרוניים במקצועות השפה: לשון, אנגלית, ערבית ומתמטיקה.
  • כל שבוע שיעור סינכרוני אחד בחנ"ג ושיעור אחד א-סינכרוני מתוך רצון לשמור על "נפש בריאה בגוף בריא".
  • נשלב במערכת פעילויות חברתיות וייעוציות מותאמות גיל (מיניות, התבגרות, אלימות ברשת וכו'), פעילויות סל תרבות, וכן ניסיון לשמור על מועדים מיוחדים בלוח השנה (אנו מתקרבים ליום הזכרון ליצחק רבין).
  • שיעורי חינוך סינכרוניים.
  • שיחות הורים, מפגשים פרטניים, ישיבות פדגוגיות מקצועיות, מפגשי יועצת, דיאלוג מורה תלמיד שהם חלק משגרת בית הספר בימים "רגילים", ימשיכו להתקיים בהתאמה ללמידה מרחוק.
  • חלוקת השנה לשלישים: לקבלת תמונת מצב רגשית, חברתית ולימודית של התלמידים. בתעודת ישמע קולו של התלמיד לצד קולו של המורה.
  • תהליכי משוב ושאלוני משוב כדי ללמוד בזמן אמת על תפקוד הילדים בתקופה מורכבת זו ולמידה שלנו מה עלינו לשפר, להעמיק או לשנות.
  • ניצול השעות הפרטניות של המורים לטובת עזרה ותמיכה לימודית (הורים עזרו לנו בעניין לעזור לילדכם).
  • מתן מענה לתלמידים שמתקשים בלמידה מהבית באמצעות מורות השילוב ומורות תומכות.
  • העמקת תהליכי ההוראה והלמידה באמצעות אמצעי הקצה והספרים הדיגיטליים בחטיבת הביניים.

בבלוג של אלי הורוביץ , מנכ"ל קרן טראמפ  נכתב: מעז ייצא מתוק. הפרי הלא צפוי של הלמידה מרחוק.
"שימו לב!", כותב גילרמו מירנדה, סגן נשיא
IBM, "המיומנויות שעכשיו דרושות לתלמידים כדי להצליח בלמידה, הן בדיוק אלו שנחוצות להם בעולם העבודה של המאה ה-21". במאמר-דעה שכתב עבור הפורום הכלכלי העולמי, מירנדה מסביר איך 'בהפוך על הפוך', דווקא המעבר להוראה מרחוק בעקבות משבר קורונה, הוא זה שהופך את החינוך לרלבנטי מתמיד. הנה תרגום מקוצר:
אין שום דבר אידיאלי במשבר הפתאומי שגרם למיליוני מורים ותלמידים לעבור ברגע אחד להוראה ולמידה מרחוק. אבל, אחרי שהם מתגברים על הקשיים הלוגיסטיים, אפשר להבחין בערך מוסף משמעותי שמקבלים תלמידי התיכון. הם לומדים לשתף פעולה מרחוק ולתכנן ולהתארגן היטב, ובתוך כך הם מפתחים אינטליגנציה רגשית ומשמעת עצמית.

אלו מאפיינים שדומים מאוד לאלו שהם יצטרכו בשוק התעסוקה המודרני. אני מתכוון במיוחד לסוג העבודות שהולכות ונוצרות היום, שבהן צוותים צריכים לעבוד ביחד ומרחוק. ....

 

                                                                        אנו מאחלות לכולם שנה טובה

                                                                       שנה של שיתוף פעולה, מצוינות והמון למידה

                                                                                  צוות הנהלת המקיף

 

‏‏


הדפסה