שכבה י' בוחרת...

שכבה י' בוחרת...

לא יודעים מה יהיה במדינה, אבל השנה שלנו היא שנת בחירות. שבוע הבחירות שלנו התחיל בתלמידי שכבה י'. לאחר סבב הכרות עם ששת מורי הקורסים של ההשכלה הכללית, כל תלמידי השכבה הצביעו בידיים ובחרו את הקורסים, שהם רוצים ללמוד השנה. מתוך מבחר של 6 קורסים חדשים ?ומרתקים, כל תלמיד בוחר קורס אחד במחצית. מצורפים ששת הקורסים המיוחדים רק לתלמידי שכבה י'. איזה קורס אתם הייתם בוחרים?

 

סוגיות נבחרות במשפט הפלילי /  לירון שם-טוב

 במסגרת הקורס נכיר את החקיקה הפלילית ונלמד מושגים בסיסיים במשפט הפלילי שיסייעו לנו להביט בסוגיות שנסקור מנקודת מבט שונה. כחלק מהקורס, נסקור ביחד סוגיות נבחרות, בהן מושג ההסכמה, שימוש בפוליגרף, הסדרי טיעון, הסתייעות במדובבים, התיישנות עבירות, שותפים לעבירה, הרפורמה בעבירות המתה ועוד תוך המחשה באמצעות מקרים אמיתיים מהשטח ושיח עליהם. יש מקום, ככל שתרצו, להעלות סוגיות בוערות שמעניינות אתכם, להביא קטעי עיתונות או ראיונות, ואנו נבחן ביחד אם וכיצד לדון בהם. הבנת הרקע המשפטי תסייע לנו לסקור את הסוגיות באופן מושכל יותר, תוך התייחסות לאינטרסים חברתיים, מוסר וזכויות אדם.

 

"מאחורי הרוע" / אביבית גולוב

 הקורס יעסוק בשאלה כיצד התרחשה השואה במאה ה-20, ומה היו השפעותיה על בני האדם אז והיום. במסגרת הקורס נעסוק בהשפעת החינוך והתעמולה על בני האדם. נתמודד עם השאלה כיצד הופכים בני אדם לרוצחים. בתוך כך נעמוד על ניסיונות מדעיים למדוד את הרוע, האם יש קשר בין רוע לצייתנות?  נערוך היכרות עם טיעוני הרוצחים למעשיהם, ותגובת הסביבה כלפיהם.  בנוסף נעסוק בשאלות - כיצד מתנגדים לרוע, והאם יש מקום לסליחה ומחילה.

 

צד א'- צד ב' / נעה בסין

השיעורים יעסקו בשירים שנכתבו בעקבות אירועים שונים בארץ ובעולם. נשמע את השיר, נקשיב לו, נדון ובו ונעבור לעסוק באירוע ההיסטורי או התרבותי שבעקבותיו נכתב השיר. השיר יזמן לנו פתח לעסוק בנושאים שונים כגון: תפקידה של המוסיקה בחברה, אירועים היסטוריים שונים שהתרחשו בארץ ובעולם, תהליכים חברתיים שקרו. השיר יתן לנו הזדמנות ללמוד טקסטים נוספים מתחומים שונים שמתקשרים לנושא בו נדון. השיר לפעמים הוא רק תירוץ כדי לגלות עולם – מוזיקה, היסטוריה, תרבות, ספרות ואומנות - על כל אלה ועוד  בעקבות השירים.

 

תיאטרון פוליטי /  בנצי פבר

 בחציו הראשון של הקורס נשאל מהי פוליטיקה, וכיצד התיאטרון יכול להשפיע עליה. נשאל מה אנו היינו רוצים לשנות, בפוליטיקה בכלל ובפוליטיקה המקומית שסביבנו - בבית הספר, בשכונה, במשפחה או במקומות אחרים. נפגוש את תורתו של אוגוסטו בואל - יוצר תיאטרון שהזמין את הקהל לקחת חלק בהצגה ולשנות את המציאות. בחציו השני של הקורס נבנה הצגה בשיטתו של בואל (תיאטרון פורום), על נושאים שאנו רוצים לשנות, נציג אותה בפני קהל ונזמין את הקהל להשתתף ולשנות את המציאות. הקורס מיועד לכל מי ששואל על המציאות ורוצה לשנותה. לא נדרשת יכולת תיאטרונית מוקדמת. דרכי הערכה: ההערכה בקורס תהיה על סמך השתתפות וביצוע המשימות, ועל סמך רפלקציה עצמית בשלבים שונים של העבודה. ההערכה לא תכלול יכולות תיאטרוניות כאלו ואחרות, בהתאם לתיאטרון הפורום שנועד לNON ACTORS (אנשים שאינם בהכרח שחקנים).

 

הצצה לעולם האמנות החזותית /  דורית זוננשיין

הקורס מפגיש את התלמידים בצורה פעילה וחוויתית עם אירועים היסטוריים, תקופות באמנות ויוצרים חשובים, אשר הטביעו חותמם והשפיעו על התפתחות עולם האמנות. מפגש עם אנשים, אשר הלכו נגד הזרם, חשבו מחוץ לקופסא וגרמו לשינוי בחברה האנושית. הקורס יתבסס בחלקו על לימוד עיוני אך בעיקר על שיתופי פעולה קבוצתיים וסדנאות עבודה מעשית בחדר האמנות. התלמידים הבוחרים בקורס זה יפגשו ויתנסו בטכניקות עבודה שונות כגון רישום, צילום, קולאז' ועוד.

 

על מגפות וחיות אחרות / עמיר בן נתן

תמורות ושינויים בהיסטוריה, הן הרחוקה והן הקרובה, הושפעו לא אחת ממגפות. כבר בהגדת פסח אנו קוראים כל שנה את 'עשר המכות', חלקן מגפות שהביאו על פי הסיפור ליציאת עם ישראל ממצרים. בקורס נקרא יחד טקסטים מתקופות שונות וננסה יחד להבין את מה הוא כוחה של מגפה. נחקור יחד מקרים כמו מגפת הדבר, השפעת 'הספרדית' ונגיע עד לעטלף הקורונה העכשווי ונבדוק לאילו שינויים הצליחה הקורונה לגרום.


הדפסה