במהלך כל השבוע סיפרנו לכם על אפשרויות הבחירה שנתנו השנה לתלמידים שלנו. את שכבה ח', השכבה הכי גדולה שלנו, השארנו לסוף...

במהלך כל השבוע סיפרנו לכם על אפשרויות הבחירה שנתנו השנה לתלמידים שלנו. את שכבה ח', השכבה הכי גדולה שלנו, השארנו לסוף...

קורסי הבחירה של תלמידי השכבה, החלו השבוע בסקרנות והתלהבות עצומה. כמעט שליש ממערכת הלימודים נבחרה ונבנתה על ידי התלמידים עצמם.  תלמידי השכבה היו שותפים בבניית תכני הלימוד המעניינים אותם. רשימת הקורסים כל כך מעניינת ומיוחדת, שגם צוות המקיף ביקש אישור מיוחד לחזור לימי חטיבת הביניים ולהיכנס לשיעורים. 

 

במסגרת שיעורי אדם וסביבה צוות המורים למדעים בנה את הקורסים הנלמדים בימי ראשון עד חמישי

רבייה, מיניות ומגדר גם (מדעים)

הרבייה היא בסיסו של עולם החי, בקורס נבין מדוע יצורים חיים דומים להוריהם אך לא זהים להם. נלמד את דרכי הרבייה המגוונת בעולם החי, ונשוחח על מיניות, התבגרות ומגדר.

חשמל (מדעים)

חשמל נמצא מסביבנו בכל דבר והוא מקור האנרגיה של כל המכשירים החשמליים השונים. בקורס נכיר מושגים בסיסים בחשמל ואביזרי חשמל שונים. נלמד לבנות מעגלים חשמליים.

ירוק עושה לי טוב (מדעים)

הקורס יעסוק בהיבטים שונים של תחום הצומח. נכיר את המבנים והתהליכים היחודיים המתקיימים בצמחים וכן נכיר בחשיבות האדירה שיש לצמחים בחיינו. בלימודים תשולב עבודה בגינה, גידול צמחי מאכל במערכות גידול הידרופוניות וכן עבודה במעבדות.

חיים בזבל (מדעים)

בקורס זה נחקור את יחסי הגומלין בין היצורים החיים השונים לבין סביבתם, ונלמד מהי טביעת הרגל האקולוגית

גן- אתיקה (מדעים)

קורס בגנטיקה ובמוסר . בקורס נדון בדילמות מוסריות שבסיסן הוא יעוץ גנטי , יתרונותיו ומגבלותיו. נבין את משמעות המושגים מבנה הגנום האנושי, DNA, שיבוט, שכפול ומחלות תורשתיות.

אבנים שחקו מים (של"ח)

על ידי למידה מבוססת פרוייקט - אימוץ ופיתוח שטח פתוח הסמוך לבית הספר, נלמד על הכוח שיש לנו, כאנשים - להשפיע על הסביבה הקרובה שלנו, ועל הדרך להרים מיזמים ולקיים אותם לטובת הסביבה.

 

במסגרת תכנית אדם וחברה במהלך חופשת הקיץ צוות מורי ההומניסטיקה יצרו קורסים חדשים לגמרי בנושאים מרתקים:

אהבה, תשוקה ומה שבניהם (ספרות)

הקורס עוסק באהבה על כל גווניה ועל תשוקה לחיים. נחקור מושגים אלה בשיחות עומק עלי ידי טקסטים העוסקים בנושא.

מחאה בשירה (ספרות)

השירה כאמצעי לביקורת ולהבעת עמדה קורס זה יפגיש בין הספרות לחיים, בין השירה ככלי לביטוי עמדות ודעות. בקורס זה נידרש לבירור מושג המחאה כחלק מחופש הביטוי: מהי מחאה? האם יש לה גבולות? מהם הגבולות? מתי היא לגיטימית ומתי לא? באילו סוגיות ותחומים? כמו כן תישאל השאלה: האם לשירים כיצירה אומנותית יש השפעה על מחאה? האם לגיטימי לגייס את השירה לצורך מחאה או שיש להפריד בין החיים, המציאות והמחאה לבין הספרות והאומנות? במהלך הקורס יוצגו שירי מחאה שונים. ההתייחסות לשירים תהיה בכמה מישורים: הרקע/התקופה/האירוע שהובילו לכתיבת השיר ניתוח השיר מבחינה ספרותית- התייחסות לאמצעים אומנותיים התייחסות למסר/למחאה/לביקורת-שיח ערכי ורלוונטי למציאות חיינו.

שירה ואומנות בראי המקרא (ספרות+תנ"ך)

מה קרה כשבנאי וקדישמן פגשו את המקרא? במסגרת הקורס נקרא את השירים, נחזור למקורות, נחשף לטקסטים המקראיים ונכיר יצירות אומנות שונות המתכתבות עם היצירות הספרותיות.

משחקי הכס- גרסת בית דוד (תנ"ך)

דוד המלך הוא לא המלך הראשון של ישראל וגם לא האחרון, אבל שמו "כמלך ישראל" מהדהד בראשנו עד היום. דמותו של דוד מתוארת כלוחם גדול, מנהיג, מוביל, בן זוג, אב, דמות שצדיקות וחטא שזורים בה. במהלך הקורס נבחן את דמותו של דוד המלך ואת אלה שחיו סביבו.

מנהיגים משנים מציאות (היסטוריה)

בקורס נעסוק ב- מנהיגים לאורך ההיסטוריה (החל מהעולם העתיק) שלא חששו להביע את דעתם ולבטא את תפיסתם החברתית, תרבותית, מדינית, כלכלית ועוד. במעשיהם, הם לעיתים הביטו קדימה אל העתיד אל עבר העולם בו הם רוצים לחיות, ולעיתים ראו את נקודת הזמן בה הם נמצאים וחיים ואת צורך/צו השעה. ננסה לענות על השאלה "האם המעשה/השינוי הוא אור או טרור"?

ממחאה לתנועה (היסטוריה)

בקורס נצא למסע היכרות עם תנועות משפיעות בהיסטוריה: תנועת הנאורות האירופאית ותנועת ההשכלה היהודית, תנועות לאומיות אירופאיות והתנועה הלאומית היהודית- התנועה הציונית. מתוך התבוננות וקריאת מקורות היסטוריים נלמד על מאפייני התנועות ודרך פעולתן. נבחן כיצד תחושת השייכות ומסוגלות מניעה את חברי הקבוצה אל עשיה ותרומה חברתית. נבחן כיצד התפתחות תנועות לאומיות באירופה השפיעה על מצבם הפוליטי והחברתי של היהודים, נבחן את צעדיה הראשונים של התנועה הציונית בראשותו של בנימין זאב הרצל.

מתמורה לתרומה (היסטוריה)

הקורס יעסוק במהפכות שהתרחשו במהלך ההיסטוריה ושינו את תחומי החיים מאז ועד היום. נלמד מהי מהפכה?, באילו תחומי חיים יכולה להתרחש, נלמד על הסיבות שהובילו לפרוץ המהפכות השונות, נבין כיצד התבצעו ונבחן את תוצאות המהפכות בטווח הקצר והארוך, לחיוב או לשלילה? תוך בירורים מוסריים , ערכיים ונקיטת עמדה. במקביל נבחן את הכלים לביטויי המהפכות בדרך אומנותית תוך התמקדות ב"אומנות רחוב" כאמצעי לביטוי וקידום רעיונות והעברת מסרים. התוצר הסופי של קורס זה יהיה "קירות מדברים" – קיר אמנותי המבטא את ערכי/ רעיונות המהפכות השונות.

 

שבעה קורסים חדשים ומיוחדים נבנו במסגרת תכנית "מחוללי העתיד" שנלמדת בימי שני בבוקר:

ההרכב מוזיקלי שלנו עם המורה למוסיקה עידו מרקו בסדנא אנחנו נחווה את הפן המעשי של מגמת המוסיקה בביה"ס. התלמידים ייקחו חלק בהרכבים מוסיקליים, הן בשירה והן בנגינה. בנוסף ירכשו מיומנויות בסיסיות במוסיקה כמו קריאת תווים, קצב, הרמוניה ועוד. כל זה יהיה תוך כדי השתתפות פעילה של המשתתפים בתהליך היצירה.

"אומן חברה ויצירה" עם המורה לאמנות בת אל אלפסי תנאי היסוד לקיומה של תקשורת ביצירת אומנות: מוען ונמען, מדיום, צופן ומסר נשים דגש על אומנות חברתית/סביבתית

"חרושת עץ" עם המורה לטכנולוגיה, יעקב לוי בקורס זה נחוש את העץ, נכיר את תכונותיו ונעבד אותו כל אחד על פי תפיסתו.

"החיים הם במה ואנו השחקנים" עם המורה לתיאטרון, בנצ'י פבר השנה נפגוש לראשונה טקסט תיאטרוני, נקרא מחזה בכיתה ונעבוד על מונולוגים וסצינות אל מול תלמידי המגמה. נבצע חקר של חומרים אישיים חברתיים ואומנותיים כאשר תהליך הלמידה יתמקד בשלושה היבטים משמעותיים: היבט חוויתי, היבט קוגניטיבי, היבט ערכי. כל אלו יעשו תוך התבוננות, התנסות ופיתוח של תפיסות חדשות וראיה ביקורתית על עצמם ועל הסביבה.

קט רגל (לא מיועד לשחקנים פעילים בקבוצת כדורגל יצוגית: הפועל/מכבי) עם המורה לחנ"ג, משה ועקנין מועדון בית ספרי בענף הקט רגל לתלמידי כיתות ז' – ח'

במהלך האימונים נלמד ונתרגל את יסודות משחק הכדורגל, משחקונים פנימיים, פיתוח קורדינאציה ומיומנויות בסיס, חינוך חברתי, עבודת צוות, שיתוף פעולה והנאה.

משחקים נגד בתי ספר עפ"י תוכנית מסודרת של משרד החינוך.

תכנות לתלמידי העתודה המדעית טכנולוגית עם רכזת התקשוב, דורית זוננשיין לאחר שהתנסו בשנה שעברה והכירו את שפת הסקראץ' השנה עושים התלמידים צעדים ראשונים, בתכנות בשפת הקוד הפופולרית בעולם ההייטק, פייתון.

אומנות הדיבור ברדיו עם המורה לתקשורת נועם כהן בקורס זה נטעם מעולם התקשורת המשודרת, נלמד איך להפוך את תחומי העניין האישיים לנחלת הכלל דרך כלי הפודקאסט. נלמד איך לתפעל אולפן רדיו איך עושים תחקיר נכון איך כותבים לאוזן איך עורכים סאונד ואיך להשתמש בעזרים טכנולוגיים להעצמת הרעיון כי נישה זה המיינסטרים החדש.

 


הדפסה