שכבה ח' בוחרת

רשימת קורסים שכבה ח' מקיף עומר - אדם וסביבה

רבייה, מיניות ומגדר גם (מדעים)

הרבייה היא בסיסו של עולם החי, בקורס נבין מדוע יצורים חיים דומים להוריהם אך לא זהים להם. נלמד את דרכי הרבייה המגוונת בעולם החי, ונשוחח על מיניות, התבגרות ומגדר.

מסע בין כוכבים (גאוגרפיה)

בקורס זה נלמד ונחקור על תופעות אסטרונומיות המתרחשות בגלקסיה שלנו- גלקסיית שביל החלב. נלמד ונחקור על המסע בחלל ובזמן, על מרכיבי היקום, הכוכבים השונים, על מערכת השמש ומרכיביה, כדור הארץ והירח הנמצאים בתנועה מתמדת ועל האינטרקציה התמידית בין גרמי השמיים השונים והשפעתם עלינו בני האדם. 

ירוק עושה לי טוב (מדעים)

הקורס יעסוק בהיבטים שונים של תחום הצומח. נכיר את המבנים והתהליכים היחודיים המתקיימים בצמחים וכן נכיר בחשיבות האדירה שיש לצמחים בחיינו. בלימודים תשולב עבודה בגינה, גידול צמחי מאכל במערכות גידול הידרופוניות וכן עבודה במעבדות.

עולם חד פעמי (מדעים)

בקורס זה נחקור את יחסי הגומלין בין היצורים החיים השונים לבין סביבתם, ונלמד מהי טביעת הרגל האקולוגית.

גן- אתיקה (מדעים)

קורס בגנטיקה ובמוסר . בקורס נדון בדילמות מוסריות שבסיסן הוא יעוץ גנטי , יתרונותיו ומגבלותיו. נבין את משמעות המושגים מבנה הגנום האנושי, DNA, שיבוט, שכפול ומחלות תורשתיות.

אבנים שחקו מים (שדה, לאום, חברה)

במסגרת הקורס נלמד על הכוח שיש לנו, כאנשים - להשפיע על הסביבה הקרובה שלנו ועל האנשים שחיים בה, דרך דילמות ערכיות של החברה והסביבה, דרך ימי שדה וירטואליים, ודרך למידה מבוססת פרויקט - אימוץ ופיתוח שטח החורשה שממערב לבית הספר (בהתחשב בהגבלות הקיימות על פעילויות במרחב הציבורי). 

המכונה המופלאה בעולם- גוף האדם (מדעים)

הקורס עוסק באנטומיה-פיזיולוגיה של מערכות הגוף תוך התייחסות לתזונה נכונה ואורח חיים בריא. בקורס זה התלמידים יתנסו בבדיקת מדדים תוך הבנת משמעותם, ילמדו על חשיבות בריאות הנפש כחלק מאורח חיים בריא. בנוסף, הקורס יעסוק בפעילות גופנית ויציבה נכונה. 


אדם וחברה

אהבה, תשוקה ומה שבניהם (ספרות)

הקורס עוסק באהבה על כל גווניה ועל תשוקה לחיים. נחקור מושגים אלה בשיחות עומק עלי ידי טקסטים העוסקים בנושא.

מחאה בשירה (ספרות)

השירה כאמצעי לביקורת ולהבעת עמדה קורס זה יפגיש בין הספרות לחיים, בין השירה ככלי לביטוי עמדות ודעות. בקורס זה נידרש לבירור מושג המחאה כחלק מחופש הביטוי: מהי מחאה? האם יש לה גבולות? מהם הגבולות? מתי היא לגיטימית ומתי לא? באילו סוגיות ותחומים? כמו כן תישאל השאלה: האם לשירים כיצירה אומנותית יש השפעה על מחאה? האם לגיטימי לגייס את השירה לצורך מחאה או שיש להפריד בין החיים, המציאות והמחאה לבין הספרות והאומנות? במהלך הקורס יוצגו שירי מחאה שונים. ההתייחסות לשירים תהיה בכמה מישורים: הרקע/התקופה/האירוע שהובילו לכתיבת השיר ניתוח השיר מבחינה ספרותית- התייחסות לאמצעים אומנותיים התייחסות למסר/למחאה/לביקורת-שיח ערכי ורלוונטי למציאות חיינו.

שירה ואומנות בראי המקרא (ספרות+תנ"ך)

מה קרה כשבנאי וקדישמן פגשו את המקרא? במסגרת הקורס נקרא את השירים, נחזור למקורות, נחשף לטקסטים המקראיים ונכיר יצירות אומנות שונות המתכתבות עם היצירות הספרותיות.

מקדשים, פולחן ומה שביניהם (תנ״ך)

מטרת הקורס ותכנית הלימודים הינה לפתח את הקשר של ספרות המקרא עם המחקר הארכיאולוגי של ארץ ישראל והמזרח הקדום. המחקר הארכיאולוגי, יש בו בכדי לשמש כלי עזר ללימודי המקרא ולהעשיר את עולם הידע המקראי של התלמידים דרך ממצאים ארכאולוגים בארץ ישראל. הממצא הארכאולוגי מאיר את המקרא מנקודת מבט היסטורית ומוסיף לידיעת התלמידים להכיר, ללמוד ולהבין את המסופר במקרא תוך לימוד הממצאים הארכיאולוגיים הקיימים בשטח, כגון: במות, כתובות, מכתבים ומקדשים.

מנהיגים משנים מציאות (היסטוריה)

בקורס נעסוק ב- מנהיגים לאורך ההיסטוריה (החל מהעולם העתיק) שלא חששו להביע את דעתם ולבטא את תפיסתם החברתית, תרבותית, מדינית, כלכלית ועוד. במעשיהם, הם לעיתים הביטו קדימה אל העתיד אל עבר העולם בו הם רוצים לחיות, ולעיתים ראו את נקודת הזמן בה הם נמצאים וחיים ואת צורך/צו השעה. ננסה לענות על השאלה "האם המעשה/השינוי הוא אור או טרור"?

ממחאה לתנועה (היסטוריה)

בקורס נצא למסע היכרות עם תנועות משפיעות בהיסטוריה: תנועת הנאורות האירופאית ותנועת ההשכלה היהודית, תנועות לאומיות אירופאיות והתנועה הלאומית היהודית- התנועה הציונית. מתוך התבוננות וקריאת מקורות היסטוריים נלמד על מאפייני התנועות ודרך פעולתן. נבחן כיצד תחושת השייכות ומסוגלות מניעה את חברי הקבוצה אל עשיה ותרומה חברתית. נבחן כיצד התפתחות תנועות לאומיות באירופה השפיעה על מצבם הפוליטי והחברתי של היהודים, נבחן את צעדיה הראשונים של התנועה הציונית בראשותו של בנימין זאב הרצל.

מתמורה לתרומה (היסטוריה)

הקורס יעסוק במהפכות שהתרחשו במהלך ההיסטוריה ושינו את תחומי החיים מאז ועד היום. נלמד מהי מהפכה?, באילו תחומי חיים יכולה להתרחש, נלמד על הסיבות שהובילו לפרוץ המהפכות השונות, נבין כיצד התבצעו ונבחן את תוצאות המהפכות בטווח הקצר והארוך, לחיוב או לשלילה? תוך בירורים מוסריים , ערכיים ונקיטת עמדה. במקביל נבחן את הכלים לביטויי המהפכות בדרך אומנותית תוך התמקדות ב"אומנות רחוב" כאמצעי לביטוי וקידום רעיונות והעברת מסרים. התוצר הסופי של קורס זה יהיה "קירות מדברים" – קיר אומנותי המבטא את ערכי/ רעיונות המהפכות השונות.

מחוללי עתיד 

הרכב מוזיקלי 

בסדנא אנחנו נחווה את הפן המעשי של מגמת המוסיקה בביה"ס. התלמידים יקחו חלק בהרכבים מוסיקליים, הן בשירה והן בנגינה. בנוסף ירכשו מיומנויות בסיסיות במוסיקה כמו קריאת תווים, קצב, הרמוניה ועוד. כל זה יהיה תוך כדי השתתפות פעילה של המשתתפים בתהליך היצירה.

אמן חברה ויצירה (אמנות)

תנאי היסוד לקיומה של תקשורת ביצירת אומנות: מוען ונמען, מדיום, צופן ומסר נשים דגש על אומנות חברתית/סביבתית.

החיים הם במה ואנו השחקנים (תיאטרון)

השנה נפגוש לראשונה טקסט תיאטרוני, נקרא מחזה בכיתה ונעבוד על מונולוגים וסצינות אל מול תלמידי המגמה. נבצע חקר של חומרים אישיים חברתיים ואומנותיים כאשר תהליך הלמידה יתמקד בשלושה היבטים משמעותיים: היבט חוויתי, היבט קוגניטיבי, היבט ערכי. כל אלו יעשו תוך התבוננות, התנסות ופיתוח של תפיסות חדשות וראיה ביקורתית על עצמם ועל הסביבה.

קט רגל (לא מיועד לשחקנים פעילים בקבוצת כדורגל יצוגית: הפועל/מכבי)

מועדון בית ספרי בענף הקט רגל לתלמידי כיתות ז' – ח'

במהלך האימונים נלמד ונתרגל את יסודות משחק הכדורגל, משחקונים פנימיים, פיתוח קורדינאציה ומיומנויות בסיס, חינוך חברתי, עבודת צוות, שיתוף פעולה והנאה. 

משחקים נגד בתי ספר עפ"י תוכנית מסודרת של משרד החינוך.

מחשבים

צעדים ראשונים בתכנות בשפת הסקראץ' והפייתון. 

אומנות הדיבור ברדיו

בקורס זה נטעם מעולם התקשורת המשודרת, נלמד איך להפוך את תחומי העניין האישיים לנחלת הכלל דרך כלי הפודקאסט. נלמד איך לתפעל אולפן רדיו איך עושים תחקיר נכון איך כותבים לאוזן איך עורכים סאונד ואיך להשתמש בעזרים טכנולוגיים להעצמת הרעיון כי נישה זה המיינסטרים החדש. 

הכדור בידיים שלנו (גאוגרפיה)

בקורס זה נעסוק בעולם איכות הסביבה והמחזור, נדבר על החשיבות , הנזקים ארוכי הטווח, ונחשוב על דרכים לצמצום התופעה. 

כדורסל וחסל

בקורס זה נעסוק בתולדות הכדורסל, יסודות הכדורסל, טכניקה וטקטיקה במשחק.

נלמד כיצד עוקבים אחר קבוצה או שחקן. צורות הגנה והתקפה.

סטירטבול:1×1

2×2

3×3

הקורס הינו תאורטי והחלק המעשי יתקיים במידת האפשר.